Köp- & leveransvillkor

Här hittar du köpvillkor för privatperson respektive företag.

Privatperson

1. Allmänt 2. Priser och betalning 3. Fraktsätt och speditörer 4. Leveranser 5. Force majeure 6. Ångerrätt och retur 7. Återbetalning 8. Ej uthämtade paket 9. Reklamation 10. Tvist 11. Personuppgifter

1. Allmänt

Deinoff Development säljer produkter med leverans inom Sverige.

Vi tar emot beställningar som gjorts på nätet. På vår hemsida säljer vi både produkter som vi har i lager och produkter som vi införskaffar från våra leverantörer efter din beställning. En produkts tillgänglighet framgår på produktsidan.

Efter att du har lagt en beställning skickar vi ett mejl till dig med information om att beställningen har tagits emot och faktura med information om hur du ska genomföra din betalning (via Swish eller banköverföring).

All information angående din beställning skickas via mejl, så du förväntas följa din mejlkorg efter att du lagt en beställning via oss. Du kan alltid kontakta Deinoff Development om du har några frågor om din beställning eller om du behöver vägledning för att lägga en beställning.

2. Priser och betalning

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid ditt beställningstillfälle är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

3. Frakt

Kostnaden för respektive fraktsätt framgår i kassan.

* Leverans sker i enlighet med de uppgifter som anges vid beställningstillfället. Du som kund har därför ett ansvar att ange korrekta uppgifter. Om leverans skett enligt avtal men det visar sig att uppgifterna inte är korrekta, är det utom Deinoff Developments ansvar.

4. Leveranser

Hur snart en produkt kan skickas (frakttid ej inräknad) står angiven på respektive produktsida. Av miljöskäl och god service försöker vi alltid att samleverera din beställning.

5. Force Majeure

Utan att begränsa de rättigheter och skyldigheter som följer av konsumentskyddslagstiftningen ansvarar Deinoff Development inte för skador som orsakats av ett hinder utanför Deinoff Development kontroll, som Deinoff Development inte rimligen kunnat förutse vid beställningstidpunkten och som Deinoff Development inte rimligen kunnat undvika eller övervinna. Sådana Force Majeure-orsaker är till exempel krig, naturkatastrofer, strejker, bränder, trafikavbrott eller andra orsaker med liknande verkan. Deinoff Development ansvarar inte heller för skador om Deinoff Development leverantör eller underleverantör råkar ut för den ovan nämnda Force Majeure-situationen.

6. Ångerrätt och retur

Som kund har du 14 dagars ångerrätt (räknat från att du mottagit produkten) enligt lagen om distansavtal och avtal utanför affärslokal. Deinoff Development erbjuder dig möjlighet att returnera i 28 dagar från det att du mottagit produkten.

Om du vill åberopa din ångerrätt ska du meddela oss detta, kontakta oss här.

Returnerar du en oanvänd produkt med eventuellt tillhörande etiketter och förpackning inom 28 dagar återbetalas hela beloppet. Om produktens kvalitet har påverkats till följd av att du som kund har hanterat den mer än vad som är nödvändigt för att undersöka dess egenskaper eller funktioner, kan avdrag på återbetalningen motsvarande produktens värdeminskning komma att göras.

Du betalar själv för returen tillbaka till ett fast pris om 67 kronor. Du skriver enkelt ut en retursedel från det mejl du får när när vi skickar ditt paket. Observera att retursedeln endast gäller för den aktuella beställningen.

Lägg produkten i dess originalförpackning (om den hade någon). Det är viktigt att du förpackar produkten med ett yttre emballage så att originalförpackningen är skyddad, klistra aldrig returetiketten direkt på originalförpackningen. Bifoga en kopia på orderbekräftelsen eller liknande där ordernummer och kunduppgifter framgår. Saknas den informationen i paketet kan vi inte se att returen kommer från dig. Spara alltid kvitto och sändningsnummer som styrker returen tills dess att returen är mottagen av oss.

För att byta din produkt mot en annan returnerar du enligt våra returvillkor och beställer sedan den produkt du vill ha istället.

7. Återbetalning

Om du betalt för frakten från Deinoff Development så kvarstår även denna när du nyttjar din ångerrätt och återbetalas ej.

8. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi dig för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr.

9. Reklamation

När du som kund hämtar ut eller tar emot din beställning ska du omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex fel orsakade av normalt slitage.

Reklamation sker via mejl till kontakt@deinoffdevelopment.se. Du kan även meddela din reklamation via post om du önskar, skicka då ditt reklamationsärende till Deinoff Development, Duvgatan 1, 575 34 EKSJÖ. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet.

Du som kund har möjlighet att välja på att få felet avhjälpt, en omleverans av produkten alternativt ett återköp. För att vi ska kunna genomföra en omleverans krävs det att aktuell produkt finns tillgänglig.

Vid godkänd reklamation bekostar Deinoff Development kostnaden för returfrakt. Reklamation till Deinoff Development ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 1 år.

10. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med Deinoff Development. Om tvisten kvarstår tillämpar Deinoff Development alternativ tvistlösning. Det innebär att om du som konsument har ett krav som Deinoff Development avslår har du möjlighet att få ärendet prövat av Allmänna Reklamationsnämnden, ARN. Deinoff Development förbinder sig då att följa ARN’s utslag.

Allmänna reklamationsnämnden, Box 174 101 23 Stockholm. ARN:s webbplats

Du kan läsa mer om alternativ tvistlösning för konsument på EU-kommissionens webbplats.

11. Personuppgifter

Det är viktigt för oss att du som kund känner dig trygg när du handlar hos oss. Här kan du läsa om hur vi hanterar och skyddar personuppgifter

Om du beställt åt en annan mottagare utan dennes vetskap kan vi komma att lämna ut ditt förnamn och efternamn för att mottagaren ska känna sig trygg i att hämta ut beställningen.

För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss här.

Företag

1. Allmänt 2. Priser och betalning 3. Fraktsätt och speditörer 4. Leveranser 5. Försening 6. Avbokning 7. Ångerrätt och retur 8. Ej uthämtade paket 9. Reklamation 10. Tvist 11. Personuppgifter

1. Allmänt

Deinoff Development säljer produkter med leverans inom Sverige.

Beställningar tas enbart emot via deinoffdevelopment.se. Ni är alltid välkomna att kontakta oss om ni har frågor om er beställning.

Efter att ha beställt från deinoffdevelopment.se förbinder ni er att bevaka er inkorg då all kommunikation rörande er beställning sker via mejl.

Deinoff Development förbehåller sig rätten att stryka en beställning om särskilda skäl föreligger. Deinoff Development reserverar sig för slutförsäljning, förseningar, tekniska problem, framflyttning av utgivningsdatum och felaktig artikelinformation.

Har ditt företag eller organisation ett avtal med Deinoff Development så gäller särskilda villkor enligt avtal.

2. Priser och betalning

Priserna på våra produkter anges i svenska kronor inklusive moms. Vi följer Skatteverkets tabell för momssatser.

Vi förbehåller oss rätten att ändra priser utan föregående avisering. Priset som var aktuellt vid beställningstillfället är det som gäller oavsett om priset går upp eller ned efteråt.

3. Frakt

Hos Deinoff Development kan ni få följande fraktsätt:

Postnord företagspaket

Beställningar skickas som företagspaket direkt till leveransadressen. Företagspaket kan kräva kvittens av mottagaren vid leverans.

* Leverans sker i enlighet med de uppgifter som anges vid beställningstillfället. Ni har därför ett ansvar att ange korrekta uppgifter. Om leverans skett enligt avtal men det visar sig att uppgifterna inte är korrekta, är det utom Adlibris ansvar.

4. Leveranser

Hur snart en produkt kan skickas (frakttid ej inräknad) står angiven på respektive produktsida. Av miljöskäl och god service försöker vi alltid att samleverera er beställning.

5. Försening

Vi gör vårt bästa för att leverera så fort som möjligt, men ibland kan förseningar uppstå. Vi garanterar därför inte leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för förseningar. Vi reserverar oss rätten att avboka er beställning om det uppstår problematik med leveranser till oss eller problem med betalningen.

Vid oförutsedda händelser som ligger utanför vår kontroll, Force Majeure, (såsom krig, naturkatastrof, strejk eller brand) ansvarar Deinoff Development inte för förseningarna.

6. Avbokning

De produkter som finns att beställa hos Deinoff Development är produkter som finns i lager hos oss eller som produceras hos vår leverantör. Vi garanterar dock aldrig leverans till en viss dag och reserverar oss alltid för slutförsäljning. Tar en produkt slut hos oss meddelas ni om detta och produkten levereras när den åter är i lager om inget annat är överenskommet.

7. Ångerrätt och retur

Företag och offentlig verksamhet omfattas inte av ånger- och returrätten. För avtalskunder gäller villkor för ångerrätt och retur utifrån respektive avtal.

8. Ej uthämtade paket

För ej uthämtade brev eller paket debiterar vi er för våra kostnader för frakt, returfrakt, administration och hantering, för närvarande 149 kr.

9. Reklamation

När ni som kund hämtar ut eller tar emot er beställning ska ni omgående kontrollera att emballaget är helt och att innehållet är helt och fungerande. Reklamationsrätten omfattar endast ursprungliga fel och inte t.ex fel orsakade av normalt slitage. Reklamation sker via mejl till kontakt@deinoffdevelopment.se. Du kan även meddela din reklamation via post om du önskar, skicka då ditt reklamationsärende till Deinoff Development, Duvgatan 1, 575 34. EKSJÖ. Bifoga alltid bilder, information om när felet upptäcktes samt utförlig beskrivning av felet. Du som kund har möjlighet att välja på att få felet avhjälpt, en omleverans av produkten alternativt ett återköp. För att vi ska kunna genomföra en omleverans krävs det att aktuell produkt finns tillgänglig. Vid godkänd reklamation bekostar Deinoff Development kostnaden för returfrakt.

Reklamation till Deinoff Development ska göras inom skälig tid efter det att felet upptäckts, dock senast inom 1 år.

10. Tvist

Tvister ska i första hand lösas i samförstånd med Deinoff Development. Tvister angående tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska annars avgöras i allmän domstol enligt svensk lag.

11. Personuppgifter

Det är viktigt för oss att ni som kund känner trygghet när ni handlar hos oss. Här kan ni läsa om hur vi hanterar och skyddar personuppgifter.

Om ni beställt åt en annan mottagare utan dennes vetskap kan vi komma att lämna ut företagets namn och/eller beställarens förnamn och efternamn för att mottagaren ska känna sig trygg i att hämta ut beställningen.

För frågor kring innebörden av ovanstående eller tillvägagångssätt vid reklamationer, transportskador eller annat, kontakta oss här.

WordPress Cookie-tillägg av Real Cookie Banner